Nieuws

Wilt u op de hoogte blijven en geen nieuws meer missen? Schrijf u dan in voor onze nieuwsbrief door hieronder een account aan te vragen op onze website.

Account aanvragen

Veiligheidsprofessionals kunnen gebruik maken van meer praktische hulp door zich te registreren.

VNG lanceert raadgever digitale veiligheid

Na de gemeenteraadsverkiezingen op 16 maart starten verschillende nieuwe raadsleden. Een goed moment om het belang van digitale veiligheid onder de aandacht te brengen. Dit is belangrijk voor zowel nieuwe raadsleden als voor raadsleden die al een tijd werkzaam zijn binnen de gemeenteraad. Raadsleden hebben taken en bevoegdheden om de digitale veiligheid te waarborgen. Want hoewel digitalisering grote voordelen met zich meebrengt, is het gebruik ervan niet zonder risico’s. Om handvatten te bieden voor een gesprek ontwikkelde de VNG de “Raadgever Digitale Veiligheid”.

De raadgever is aan te passen naar de eigen situatie binnen de gemeente. Dus of je nu werkzaam bent binnen een kleine of grote gemeente en of er nu al veel aandacht is voor digitale veiligheid of dat het nog meer prioriteit verdient, de raadgever gaat je helpen om raadsleden te informeren en activeren op dit thema. We adviseren u dan ook om de raadgever als basis te gebruiken voor het inwerkdossier van nieuwe raadsleden en aan te vullen met de situatie binnen uw eigen gemeente.  Download de raadgever hier.